MY UPDATED SKINCARE ROUTINE

Naposledy jsem psala článek o skincare routine někdy v srpnu, kdy jsem používala úplně jiné produkty na pleť. Bylo navíc léto a byla jsem v Anglii (která je známá pro jejich špatnou kohoutkovou vodu), takže i od toho se odvíjely pleťové přípravky. Před určitou dobou jsem přešla na kosmetickou značku La Roche-Posay a Biodermu, zatím mi to takto vyhovuje, proto je Vám chci dnes blíže přiblížit. 

Minulý článek na toto téma si můžete přečíst tady My morning skincare routine. Jak jsem řekla, v té době jsem byla v Anglii, takže jiné klima, stravování, špatná voda. Proto jsem tehdy nepoužívala na svou pleť vůbec vodu a musím říct, že mi to poněkud vadilo. Byla jsem vždy zvyklá, že moje čištění pleti zahrnuje i vodu. Proto po návratu z Anglie, během podzimu, jsem opět do své rutiny zařadila i čistící gely. Používala jsem řadu od The Body Basics - Tea Tree, o kterých jsem pro změnu psala zde The Body Shop Tea Tree products. Vůbec mi ale nevyhovovaly a přibližně od února jsem postupně přecházela na jiné přípravky.

O produktech La Roche-Posay jsem samozřejmě věděla už nějakou dobu, ale přišly mi vždy příliš drahé na to, že jsem vlastně neměla záruku, že budou fungovat. Táta pak ale jednou přinesl hromadu vzorků právě od této kosmetické značky s tím, že mu je jeho kožařka pro mě dala. Začala jsem je tedy, spolu s přípravky od Biodermy, používat. To by bylo jenom tak na úvod, abyste věděly, jak jsem na tyto produkty přišla a proč mám jenom samé vzorečky :) 
V prosinci jsem si také koupila dlouho opěvovaný Clarisonic Mia 2, na který jsem pro změnu psala recenzi zde Clarisonic Mia 2 review  a který mi hodně pomohl.



1. První produkt, kterým teď začínám čištění pleti (ráno i večer) je čistící gel La Roche-Posay Effaclar. Vyhovuje mi, že není parfémovaný, mám po jeho použití pocit, že mám pleť opravdu čistou od make-upu a od nečistot. Nezpůsobuje mi začervenání a je na pleti příjemný. Pokud mám na sobě make-up, tak ho použiji dvakrát - poprvé si pleť očistím pouze rukama, podruhé použiji i růžový Clarisonic. Dříve jsem ho používala jednou denně, ale poslední dobou ho používám jenom když jsem nalíčená, což není každý den. Jak už jsem psala i v recenzi, kterou jsem o Clarisonicu psala - dokonce i můj bratr si všiml, že mám po jeho používání jemnější pleť, takže to asi opravdu funguje :)



2. Poté používám tonikum od Clean&Clear. Když byla potřeba koupit nové tonikum, rozhodovala jsem se, jaké si pořídit. Zkusila jsem tonika již od mnoha značek - Sephory, Dermacolu, Mary Kay, Garnier, Neutrogeny, Biodermy (...), a tak jsem přemýšlela, jaké další vyzkoušet. Nakonec jsem skončila právě u Clean&Clear, protože jsem na něj slyšela dobré ohlasy. Vybrala jsem si tonikum na citlivou pleť a to, které zabraňuje akné. Má příjemnou, řekla bych, mentolovou vůni, na pleti nepálí ani nesvědí. Je osvěžující a ráda ho používám. Je těžké říci, jestli zabraňuje vzniku nového akné, protože těch přípravků používám tolik, že nevím, kterému z nich mohu být vděčná za to, že je má pleť momentálně v docela normálním stavu. Každopádně, proti tomuto toniku nemám žádné výhrady. 


3. Po dočištění pleti tonikem přichází na řadu krém. Používala jsem jeden od La Roche-Posay na aknózní pleť, který byl super, postupně mi ale vzorky došly a táta mě namísto dalších krémů od této značky začal zásobovat krémy od Biodermy. Začala jsem tedy s Biodermou a nejčastěji používám ten Sensibio DS+. Vyhovuje mi, ale konzistencí mi více vyhovoval ten předchozí od La Roche-Posay. Tento je více takový "mokrý", méně hutný, nevím, jak jinak to popsat. Jinak je ale opět příjemný, dobře se roztírá a rychle se vstřebává do pleti. 

Spolu s ním ještě na střídačku používám tento zelený od Biodermy. Je na aknózní pleť a kožařka mi ho doporučila. Po nanesení na pleť ji mám docela červenou. Začervenání ale do pár minut zmizí a celkově mi taky vyhovuje. 


4. Posledním krokem je marihuanová mast a tu používám pouze lokálně na projevy akné. Momentálně mám ale pleť v docela dobrém stavu, spíše se mi hojí jizvy a flíčky, než že bych měla nějaké aktivní pupínky. 



Nevím, proč se mi pleť najednou zlepšila (ťuk ťuk), ale už asi měsíc ji mám mnohem čistší a hezčí. Žádná potravinová intolerance se mi nakonec neprojevila - tajně jsem doufala, že bude pozitivní alespoň na něco a já bych tak zjistila příčinu svého akné. I přesto od poloviny února nejím mléčné výrobky. Zkrátka jsem je vyřadila, což byl pro mě docela problém, protože jsem byla zvyklá mít k snídani mléko, k svačině jogurt, kafe jsem pila jedině s mlékem apod. Jediné, co stále jím, je máslo, bez toho se neobejdu. Samozřejmě, že mám někdy "cheat day" a dám si jogurt, ale od února jsem měla možná tak 2 a celkově se bez mléčných produktů cítím lépe. 

Jak jste na tom Vy? Vyřadily jste také něco z Vašeho jídelníčku a pomohlo Vám to s pletí? :) 

11 comments

  1. Tedy, já snad do toho sonickýho kartáčku budu muset fakt jít. Přemýšlím o něm už dlouho, ale ta cena je prostě moc. Včera jsem objevila jeden od nějaké no name značky za tisícovku, tak přemýšlím, že ho zkusím, přeci jen Clarisonic těží z toho, že byl první a platí se za značku, ale ty ostatní "kopie" budou snad technicky stejné... Dokonce mají nějaký i za čtyři kila v Avonu, ale to už bych se bála, co to bude za rejžák.
    Jinak já bojuji s akné taky a nejvíc se mi osvědčil roztok k Anděliky čínské. Dávám si 30 kapek 2x denně a opravdu to pomáhá. K tomu zobu hrst vitamínů - hlavně zinek - a musím říct, že pleť se drží v pohodě.
    O vysazení kafe, mléčných výrobků a hlavně pečiva přemýšlím, ale tak strašně se mi do toho nechce... Je to moje pohodlnost a závislost, bohužel :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja sla do Clarisonicu, protoze ho ma kamaradka a slysela jsem dobry ohlasy, ale vim, ze jsou i levnejsi od Mary Kay, Avon apod, ale myslim, ze maji treba jiny system-napr. ze se točí a ne jenom vybrují. O pecivu jsem taky premyslela, ale jelikoz 3 dny v tydnu jsem cely den pryc a prichazim domu vecer, tak nevim, co jinyho, nez pecivo, jist. Jsem v běhu cely den, nemam moznost si nekde neco ohrivat nebo ani posedet behem jidla, proto jim same ovoce a pecivo :/

      Delete
  2. Tak vidím, že mám asi stejný problém s pletí jak ty-akné a citlivá pleť. Taky teď zkouším nejíst mléčné výrobky, ale bohužel jogurt si dám pořád, někdy (hlavně v tomto období) tu zmrzlinu atd....ale už toho nejím tolik, třeba kakao jsem úplně vyřadila. Taky přemýšlím, že bych se objednala na alergologii, ale teď jsem byla u kožaře a ten mi řekl, že až se zlepší počasí, zlepší se mi i pleť :/ :D.
    Jak funguje ten Effeclar na oči? Používala Jsem Biodermu Sensibio a teď micelárku od Garnier (snad lepší než od Biodermy) a obojí mi řasenku (natož linky!) neodlíčí úplně perfektně.
    Taky jsem dostla vzorečky krémů-Avéne a A-Derma- a musím říct, že oba mi vyhovují, ale nemůžu zase říct, že by to dělalo zázraky. Strašně se mi totiž loupe nos a část mezi obočím, takže ať se mažu, jak se mažu, nic moc nefunguje. Hlavně mě to štve, když chci použít make-up, nebo korektor, protože mi to vždycky šupinky zvýrazní :/.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Az se zlepsi pocasi :D na oci ho nepouzivam, psala jsem jen o pripravcich na plet, do oci se mi jednou omylem dostal, a bylo to dost zly :D:/ na oci pouzivam normalne dvoufazovy odlicovac od Garnier nebo od Sephory.

      Delete
  3. I just found your blog! Nice post, sadly I don't understand anything :/

    Greetings from Austria,
    Tamara
    http://tamaraami.blogspot.co.at

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you :) sorry, I started writing in english some of the posts, but then I realized that only a few people from foreign countries visit my blog. So I stopped but I will start writing in English again :)

      Delete
  4. na tvém blogu jsem poprvé a musím pochválit krásné kvalitní fotografie!
    samozřejmě máš i skvělé články :)

    ReplyDelete
  5. La Roche-Posay mojí pleť vždycky zachrání! Díky za ty dary:)
    www.rinakrois.com

    ReplyDelete