INSTAX MINI 8 REVIEW

Po polaroidu jsem toužila již nějakou dobu, a tak když jsem se v létě po skoro 3 měsících vrátila z Anglie, mé první kroky vedly do Megapixel obchodu v Praze. Předtím jsem si samozřejmě zjišťovala, jaký by mi seděl nejlépe a vyhrál to INSTAX MINI 8

Rozhodovala jsem se mezi bílou a černou barvou (ostatní pastelové se mi moc nelíbí) a nakonec to vyhrál bílý. Součástí balení byly dvě baterie, poutko, samotný polaroid a návod. Filmy a průhledný plastový obal jsem si pak zvlášt objednávala na ebay. 

Hlavní nevýhodu spatřuji právě v tom, na kolik Vás vyjde cena jedné fotky. Bývá to okolo až 25,-kč za jednu fotku, záleží, kde si filmy kupujete (při koupi na ebay se zdarma doručením vyjde jedna fotka cca na 18,-kč). S tím, že se Vám to ale prodraží, se počítá již při koupi samotného polaroidu, takže spíše větší nevýhodu vidím v tom, kolik fotek vyšlo vniveč - kompletně bílé a nebo kompletně černé. Za to ale můžou mé schopnosti/neschopnosti fotit s tímto foťákem, takže za vinu bych mu to nedávala. 



Instax mini 8, jako takový, se dobře drží, je poměrně lehký, má matný vzhled a řekla bych, že i jednoduché ovládání. I přes jeho snadné ovládání raději nepočítám, kolik fotek se mi již nepovedlo :) 
V zadní části foťáku se nachází přihrádka, do které se vkládají nové filmy. A číslo po její pravé straně určuje, kolik Vám ještě zbývá snímků, než budete muset vložit nový film. Najdete tam také hledáček, kterým Vám dopomáhá k co nejlepšímu zaměření snímku. Po straně se vkládají baterky a v horní části polaroidu Vám vždy "vyleze" nový snímek. Co se týče předku, nachází se tam blesk, tlačítko spouště a samotný objektiv. Vedle něj je také to nejzákladnější tlačítko, a to tlačítko spouště. 
Na objektivu jsou také nakresleny jednotlivé ikonky, ty určují nejlepší úroveň jasu pro pořízení snímku. To si určuje instax sám tím, že se příslušná kontrolka rozsvítí. Někdy se to hodí, ale všimla jsem si, že ne vždy to polaroid určí správně, ne vždy vyhodnotí situaci a prostředí tak, jak má. Několikrát se mi stalo, že jsem byla např. v uzavřených prostorech, kde bylo jen stropní světlo, ale fotoaparát mi doporučil fotit tak, jako kdybych byla právě na slunci.





Co se mi zatím nedaří vyřešit, je neustále blikající červená kontrolka u hledáčku, která hlásí výměnu baterií. I přesto, že baterie jsou čerstvé a měly by vydržet přibližně na 100 snímků. Plánuji proto s instaxem zajít do obchodu, kde jsem ho koupila a poptat se, co to znamená. Všeho všudy jsem pořídila asi 30 snímků max. (a to už v něm jsou dané druhé baterie), a tak rozhodně žádná kontrolka nemá svítit. 

Co se týče samotného focení, tak se doporučuje, aby byl focený objekt vzdálený alespoň 0,6 metrů. Dosah blesku je max 2,7 metrů. Aby mohl instax správně určit ideální míru jasu, je potřeba zaměřit objektiv na střed foceného objektu a tím jas změřit. Pokud nebudete souhlasit s tím, co instax doporučuje, tak pouze jednoduchým otočením objektivu zvolíte jiné nastavení. Rozhodně se nedoporučuje otevírat přihrádku s filmem, dokud se neobjeví číslo 0. Otevřením byste způsobili osvit filmu a film by se zničil.



Celkově se mi instax mini 8 opravdu líbí (a až vyřeším problém s blikající kontrolkou u baterie, tak ho budu mít ještě radši). Nefotím vše, na to mám stále mobil a zrcadlovku. Instaxem fotím věci, které chci mít po ruce vyvolané, na památku ... Díky tomu mám ještě nějakou zásobu filmů (a to jsem instax kupovala v září) a stále se s ním musím pořádně naučit. Závěrem chci říci, že bych ho určitě doporučila, je to fajn hračka a zábava s ním fotit. Foťák jako takový mě vyšel na částku přes dva tisíce, plus tedy samozřejmě dokupování jednotlivých filmů. Koupila jsem si také průhledné plastové pouzdro z ebay, které rozhodně doporučuji si zakoupit - díky němu nemá můj instax ani jeden šrám.


Jak jste na tom Vy? Máte stejný instax mini 8 od FUJIFILM nebo nějaký jiný? Jde Vám focení lépe než mně? :))  

17 comments

  1. skvely, mam ten klasicly vetsi polaroid a jsou skvele;) az na ty drazsi filmy no:D

    PS: Zvu te na svoji giveaway na mem blogu, budu rada kdyz se pripojis:)
    http://bridgeofmemories.blogspot.co.uk/2015/02/beauty-giveaway.html#comment-form

    ReplyDelete
    Replies
    1. To je pravda, ale aspon mam nesmyslne nefotime uplne vsechno jako se zrcadlovkou :))

      Delete
  2. Instax je krásný nápad, taky jsem o tomto fotoaparátu uvažovala, ten nápad se mi opravdu líbí, ale i přesto dávám zatím přednost zrcadlovce,... třeba si ho také jednou pořídím.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zrcadlovka je uplne jina vec-jine uziti a uroven fotek :) tohle je spise tak pro zabavu a zpestreni foceni :))

      Delete
  3. Ty fotky z Polaroidu jsou úžasný :) a máme stejný EOS :D:)
    One blondie life

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dekuju :) jinak eos mam moc rada, nejvic asi ten mintovy a prave tenhle :)

      Delete
  4. Přesně tenhle jsem si také chtěla pořídit, ale nakonec jsem od koupě ustoupila. Myslela jsem si, e to budou zbytečně vyhozené peníze. Teď si mě ale znovu nalákala a zase nad ním přemýšlím. :)
    I když zatím teda šetřím na zrcadlovku no a to je bohužel jiná cenová kategorie.

    GIVEAWAY O ESSENCE A MAKEUP REVOLUTION

    ReplyDelete
    Replies
    1. To verim, ja si zrcadlovku kupovala na podzim 2011 myslim a splacela jsem to mamce jeste pul roku po tom :D ale tento polaroid zase neni vubec drahy, jen bohuzel ty filmy ano :))

      Delete
  5. Tie fotky vyzerajú krásne, vždy som si chcela čosi také kúpiť ♥

    ReplyDelete
  6. Super fotky, ja nie som veľký talent na fotenie, takže by mi vyšla maximálne každá piata fotka :D ale vyzerá veľmi pekne a určite je to super mať fotky pri sebe. keď budem vedieť normálnejšie fotiť, určite si ho tiež zoženiem :D
    Krásny víkend!
    GlitterCircus

    ReplyDelete
    Replies
    1. dekuju:) presne tak, je to super vec, a casem uz to nebude kazda pata fotka ale treba jen kazda desata bude nepovedena :) pokud te bavi fotit, tak se to urcite vyplati :)

      Delete
  7. Díky za článek :) Dlouho o polaroidu sním (vlastně i po zrcadlovce, zatím mi musí stačit telefon) a díky tobě jsem teď připravená svůj sen uskutečnit :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dekuju za mily komentar :) zrcadlovka je urcite neco jineho - na jine urovni a pro jine ucely, ale polaroid je rozhodne takovy fajn zabavny doplnek :)

      Delete
  8. miluju polaroid ! :)) boží i tenhle miniinstax

    ReplyDelete
  9. Vypadá to zajímavě, už jsem o tomto přístroji slyšela ale asi bych si ho nekoupila. Drahý neni což je fajn..

    ReplyDelete