ITALY: ROME

Z našeho cestování po Itálii jsem už zpátky, a tak mě momentálně čeká asi 800 fotek, kterými se musím probrat. Dneska bych Vám ráda ukázala fotky z Říma a Vatikánu, kde jsme strávili dva dny chozením po památkách a užíváním toho nejlepšího jídla a zmrzliny.

Bydleli jsme asi 3 minuty chůze od Vatikánu, což bylo super. Nebyl to přímo hotel, ale takový veliký byt s několika pokoji a koupelnami, kde byli ubytovaní různí hosté. V Římě jsem byla skoro před deseti lety, takže jsem se na něj opravdu těšila.
První den jsme šli kolem Vatikánu, prošli jsme mostem St. Angelo a vydali se postranními uličkami do centra Říma. Nesměla chybět ani návštěva Pantheonu, zmrzlina v cukrárně, kde měli přes 150 druhů ... Jen letmo jsme se vydali nákupní ulicí a pozorovali výlohy obchodů a poté se vyvezli výtahem na vyhlídku památníku Viktora Emanuela, odkud je úžasný pohled na celý Řím, včetně Colosea. Před památníkem se nachází také kruhový objezd s italskou vlajkou a nápisem Řím. Naší poslední zastávkou ten den bylo Coloseum, což se samozřejmě neobešlo bez davů turistů. Prošli jsme jen okolo něj, udělali pár fotek a vydali se zpět na metro ke Španělským schodům a odtud domů.

Druhý den bylo naším cílem Vatikánské muzeum. Lístky jsme měli předem koupené, a tak jsme se vyhnuli x hodinám čekání ve frontě na přímém slunci. Projít celé muzeum nám zabralo asi 2 hodiny času, vypadalo to, že nápad navštívit vatikánské muzeum v úterý dopoledne, dostalo více lidí - nedalo se tam vůbec hnout, davy turistů, který si všechno fotily, byly všude. Z celého muzea se mi líbily pouze obrazy, moc na tuto historii a umění nejsem. Poté jsme zašli na oběd, zabalili si všechny věci a vydali se na asi 2 hodiny cesty směrem k moři, do města Gaeta. Tam jsme zůstali následujících 9 dní, odpočinuli si a téměř každý večer, po koupání v moři, jsme se vydali na prozkoumání nějakého blízkého města. Dokonce jsme si udělali výlet i do Neapole a na ostrov Ponzo, o tom se dozvíte v příštích článcích.

Celkově byl Řím úžasný, nádherný, plný turistů a dobrého jídla, postranních historických uliček, krásných památek a opravdu jsem si ty dva dny tam užila.

5 comments

1. Fotky vypadají úchvatně, hlavně to jídlo na které mám obrovskou chut.. To je super že takhle poznáváš a ne jenom ležíš někde u moře..

ReplyDelete
  2. to sú prekrásne fotky :) tie uličky majú čosi do seba a zmrzlina vyzerá úžasne! ;)

www.beautiful-savage.blogspot.sk

3. Překrásné fotky, moc se mi líbí budovy a fotky s jídlem :)

ReplyDelete
  4. Řím je můj sen. Určitě to stálo za to, soudě podle fotek. :)